Nekje sem pred dnevi prebrala, da živimo v časih, ko na svetu vsako minuto pet ljudi pride na enako idejo. Ideja sicer ni vse, štejejo pravzaprav le tiste, ki se tudi udejanijo – pa vseeno se mi je porodilo vprašanje, kako pravzaprav preveriti, da ni tvoje kreativne rešitve nekoč že našel kdo drug?
Primer, tokrat lanski nagrajenec na SOFu:
“Poli narezek”, Zlata nagrada: celostna oglaševalska akcija, SOF 2008 in Velika nagrada SOF 2008, Futura DDB, vir: SOF
in
“Ready-sliced sausage”, Epica, finalisti 2007, srebrna nagrada (Goss/ Onsalakorv, “Ready-sliced sausage” Campaign POSTER SILVER) Vir: Epica
Le kako se to lahko zgodi?
Agencije uporabljamo briefe. Z enakimi rubrikami. Idealno je, da so kratki in natančni. In bolj ko so natančno podana izhodišča in opredeljeni komunikacijski cilji, bolj točno ko vemo, kaj in komu moramo povedati, bolj je verjetno, da bomo prišli do podobnih zamisli.
In ja, zgodilo se je tudi nam:
Pred časom smo za družbo za upravljanje Medvešek Pušnik zasnovali majhno zloženko z osnovnimi nasveti za investiranje, nekakšno prvo pomoč za plovbo po razburkanem fiančnem morju. Ker je bil slogan družbe že leta in leta “Prava smer”, se nam je za našo zloženko “Prva pomoč”, kar sam od sebe ponudil še boljši naslov, besedna igra, skovana iz slogana in vsebine – in sicer: “Prava pomoč”.
Zloženka je šla v tisk, vse kul, dokler ni nekdo rekel: “Ampak, a nisem včeraj videl ene reklame z enakim sloganom?”
ALARM! Rdeča luč v tiskarno! Brskat po internetu in res – hvala bogu, še pravočasno – najdemo oglasna sporočila druge družbe z enakim sloganom “Prava pomoč”.
Na srečo smo lahko pravočasno ukrepali ter zloženke nemudoma preimenovali.
Pa 100% nismo plonkali – ampak, le kdo bi nam verjel?
Ali se da preveriti?
Ne povsem. Vsekakor je treba najprej izdatno poguglati. Če gre npr. za ime, prečekirati v registru blagovnih znamk, pri registratorjih domen, v imeniku registriranih podjetij. Prepričan si pravzaprav lahko šele, ko gre znamka v postopku registracije skozi preskus in ko izdajo listino o znamki, pa še to pomeni le, da si ti registriral to ime in ne pomeni, da si ga ni nekdo izmislil že pred tabo. A pri blagovnih znamkah šteje kdo je prvi in še to – kdor znamko uporablja. Kajti, če si lastnik registrirane blagovne znamke, pa je ne uporabljaš, le ta lahko preneha veljati. Enako velja za druge ideje, za slogane in oblikovne rešitve. Tudi če dva kreativca prideta na enako idejo, “zmaga” tisti, ki je idejo prej realiziral / objavil / registriral. Biti drugi pač ni združljivo z biti izviren.